Friss topikok

  • fingerbangs: ha az egesz vilagon -a valsag hatasara- csokken a fogyasztas, akkor meg tobb marketing koltessel a... (2009.02.20. 21:40) Marketing válság?
  • szarszemetszaralak: Szerintem nézd át mégegyszer ezt a prezentációt. Ilyesmiben helyesírási hibát hagyni a legcikibb. ... (2009.02.06. 08:16) SEO nem a keresőkben elért pozíció!
  • Longhand: Hetente fogalmazzák át ezeket a pontokat, a Google achilles-ína ez a dolog. :) Btw. technikailag ... (2009.02.03. 00:25) Linkbuilding - mennyiség vagy minőség?
  • Szűcs Attila: Erről nem is tudtam, kösz a tippet, telepítem is! (2009.01.29. 21:30) Írjatok megjegyzéseket az Analyticsben!
  • Monika F: Ahogy már megírtam Konrádnál a Seznam és Google konkurens cégek. Jól látod, a Seznam felhasználóin... (2008.03.08. 09:53) Bazi nagy cseh lagzi

FM blog - Fóthy Móni blogja

Túl sok időm írásra nem marad. Viszont ha tehetem, akkor írok. Szeretnék használható, konkrét tippeket adni azoknak, akik csak most kezdik. Ha kérdéseitek vannak, tanácstalanok vagyok, küldjétek el emailben, közzéteszem, és próbálok segíteni a megoldásban.

Szakértői minősítés

Google Individual Professional

Heti gondolat

"Nem lehet megoldani problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel csináltuk őket."

Albert Einstein

Marketing válság?

2009.01.30. 21:35 :: Monika F

Ha figyelitek a történéseket a gazdasági válsággal kapcsolatban, valószínűleg észrevettétek azt a trendet, hogy a cégek nagy többsége a bevételek csökkenése miatt csökkenti a marketing költségeket. Nem aprópénzről beszélek, mintha a cégek azon versenyeznének, ki költ majd ezentúl kevesebbet. Több cég a marketing költségeket a harmadára csökkenti, néhány teljesen befagyasztja a válság idejére. Ennek kapcsán gondjaik lesznek a reklámügynökségeknek, a reklámbevételektől függő médiának, de például a kulturális- és sportesemények szervezői is gondokkal számolhatnak, mert az első jelölt az akasztófára tuti a szponzoring lesz.

Egy dolgot azonban nem értek - ha a cég mostantól csupán egyharmadát költi reklámra és ennek ellenére ugyanannyi terméket (szolgáltatást) tud eladni (notabene alacsonyabb vásárlási hajlandóság mellett a válság miatt), akkor több mint biztos, hogy a cég eddig a marketing költségének kétharmadát hasztalanul dobálta ki.
Vagy... ha a cégnek az egyharmad marketing költség miatt leesnek az eladásai, akkor egy ilyen drasztikus "spórolás" nagyon buta ötletnek hangzik. A minőségi marketing a legjobb eladó, és amikor az eladó több pénzt keres mint amennyibe kerül, akkor ki rúgna ki egy ilyen eladót?

Azt gondolom, hogy a marketing költségeket csökkentő cégek legnagyobb problémája abban rejlik, hogy halványlila fogalmuk sincs, mennyit keresnek a marketinggel. Az a cég, aki tisztában van ezzel, biztosan elsősorban azokba a területekbe fekteti be a pénzt, amelyek a hasznot hozzák - és így a válság kezelésére éppen a marketing költségek növelésében gondolkodik.

Az, hogy a cégek spórolni akarnak a marketing költségeken logikus, sok választási lehetőségük nincs: a bérek csökkentése szinte járhatatlan út, a termelési költségek egyenesen arányosak a gyártás nagyságával, és egyébként is folyamatosan ezeken próbálnak csökkenteni, és a többi kiadás szinte szóra sem érdemes.

De miért a költségeket vonják meg, ha a gond az értékesítéssel várható? Nem lenne jobb minden erőt bevetni az értékesítésbe? Mindenhol csak azt hallom, hogy a cégek mi mindenen spórolnak, de hallotta már valaki azt, hogy egy gég a gazdasági válság kezelésére új potenciális ügyfeleket keres?

De vissza a marketinghez - azt gondolom, hogy ez a gazdasági válság a marketing világába végre hozhat egy pici eszet is. A cégek végre abbahagyják azt a fényűző reklám versenyt és végre az ésszerűségre és a hatékonyságra öszpontosítanak majd. Nagyon szép, hogy egy tejgyár szponzorál egy drámai filmet, de ha ebből csak azt a hasznot élvezi, hogy a logója megjelenik fekete-fehérben a stáblista ötödik percében plusz két jegy a premier előtti vetítésre, akkor inkább adta volna a pénzt a beteg kutyák alapítványnak, a jótékonyság talán még többet is hoz a konyhára...

Nekünk, akik az internet marketinggel foglalkozunk ez akár segíthet is - a mi hatékonyságunk könnyen és jól mérhető, a kiadások az offline marketing kiadásokkal szemben szinte elenyészőek. És bár várható az, hogy a vásárlási hajlandóság csökken, várható az is, hogy az interneten vásárló emberek száma tovább növekszik - így bártan számolhatunk azzal, hogy az idei év nem lesz semmivel sem rosszabb, mint a tavalyi.

Ha a cégek a marketing költségek kétharmadát úgy akarják megspórolni, hogy azt az egyharmadot okosan befektetik az internetbe (legalábbis azok a cégek, ahol ennek van értelme), vagy más "target-oriented" propagációba, akkor végre a magyar cégeknél is megtapasztalhatjuk az okos üzleti gondolkodást, és ez a "marketing válság" tulajdonképpen csak visszatérés lesz az eredeti marketing gyökereihez és céljaihoz.
 

3 komment

Címkék: marketing online marketing gazdasagi valsag marketing valsag

A bejegyzés trackback címe:

https://fmblog.blog.hu/api/trackback/id/tr72913229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Monika F 2009.01.30. 22:53:44

Konrád: bár lelkes olvasód vagyok, ezt nem olvastam :-)
Remélem még sokan elgondolkodnak ezen. És bár mi, online marketingesek látjuk ezt, a nagy cégvezetőket nagyon nehéz meggyőzni.

fingerbangs 2009.02.20. 21:40:18

ha az egesz vilagon -a valsag hatasara- csokken a fogyasztas, akkor meg tobb marketing koltessel a fizeteskeptelen vasarlok fogyasztani kezdenek? ez komoly?

vagy ez szimplan egy uzenet a hirdetoknek akik nem ertenek a realgazdasagi folyamatokhoz?
süti beállítások módosítása