Friss topikok

  • fingerbangs: ha az egesz vilagon -a valsag hatasara- csokken a fogyasztas, akkor meg tobb marketing koltessel a... (2009.02.20. 21:40) Marketing válság?
  • szarszemetszaralak: Szerintem nézd át mégegyszer ezt a prezentációt. Ilyesmiben helyesírási hibát hagyni a legcikibb. ... (2009.02.06. 08:16) SEO nem a keresőkben elért pozíció!
  • Longhand: Hetente fogalmazzák át ezeket a pontokat, a Google achilles-ína ez a dolog. :) Btw. technikailag ... (2009.02.03. 00:25) Linkbuilding - mennyiség vagy minőség?
  • Szűcs Attila: Erről nem is tudtam, kösz a tippet, telepítem is! (2009.01.29. 21:30) Írjatok megjegyzéseket az Analyticsben!
  • Monika F: Ahogy már megírtam Konrádnál a Seznam és Google konkurens cégek. Jól látod, a Seznam felhasználóin... (2008.03.08. 09:53) Bazi nagy cseh lagzi

FM blog - Fóthy Móni blogja

Túl sok időm írásra nem marad. Viszont ha tehetem, akkor írok. Szeretnék használható, konkrét tippeket adni azoknak, akik csak most kezdik. Ha kérdéseitek vannak, tanácstalanok vagyok, küldjétek el emailben, közzéteszem, és próbálok segíteni a megoldásban.

Szakértői minősítés

Google Individual Professional

Heti gondolat

"Nem lehet megoldani problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel csináltuk őket."

Albert Einstein

Menyit keresel a kereséssel?

2008.02.18. 06:48 :: Monika F

A Google Analytics Site Search funkció, azaz a weben belüli keresések elemzése, az első pillanattól kezdve nagyon érdekesnek tűnt.  Ez a funkció nemrég lett az Analytics része, nézzük meg közösen mi mindent tudhatunk meg a reportjaiból.

Azt, hogy mi mindent keresnek a felhasználók a weben, már korábban is tudtuk a Top Content statisztikáiból, A Site Search azonban sokkal többről szól. Nagyon könnyen megtudhatjuk például hány látogatásnál volt keresés (Visits with Search), a keresések számát (Total Unique Searches) és mit kerestek a látogatók (Search Terms).
Már maga a tény hogy a látogatók keresnek rajtunk azt jelenti, hogy a látogató hisz abban, hogy pont nálunk megtalálhatja a választ.

A látogatók viselkedése
Nézzük meg mi minden áll rendeklezésünkre, ha elemezni akarjuk a látogatóink viselkedését:
  • Results Pageviews/Search - találati lapok átlagos száma. Vagyis: átlagban  hányadik lapon áll meg a látogatónk.
  • Search Exits - látogatók, akik elhagyták a webet százalékban. A látogató többnyire nem hagyja el a webet ha megtalálta amit keresett.
  • Search Refinements - pontosított keresőfifejezések százaléka. H a  látogató nem találja meg amit akar, néha pontosít a kifejezésen és megpróbálja újra.
  • Time after Search - átlag idő, amit a látogató a keresés után a lapon eltölt. Ez egy nagyon orientációs adat arról, mennyire segített a látogatónak a keresés.
  • Search Depth - a keresés utáni meglátogatott oldalak átlagos száma. Valamennyire ebből láthatjuk meg, mennyire elégedett a látogató azzal, amit talált.
Az is sokat elmond az oladlunkról, hogy a látogató hol keres a leggyakrabban és hová jut el a keresés után

  • Start Pages - oldalak, amelyeken a látogató elkezd kereseni. Ez figyelmeztethet  azokra a helyekre, ahol a látogató tanácstalan. Semmi konkrétat azonban ez a statisztika nem mond, mert nem veszi figyelembe az induló lapok megjelenési számát - a leglátogatottabb lapról általában keresnek a legtőbben.
  • Destination Pages - mely lapokra érkeznek a látogatók a keresés után. Ez segíthet abban, hogy használhatóbbá tegyük az oldalunkat. Lehet hogy itt rájövünk arra, hogy melyik lapok érdemelnek több figyelmet vagy egy külön menüpontot.
  • Categories - melyik kategóriákban keresnek a legtöbbször. Ez a funció akkor működik, ha a  kategória neve a URL-ben paraméterként  szerepel.
A Site Search, a Goals és az Ecommerce statisztikái át vannak kötve, így gyakorlatilag láthatjuk, milyen bevételt generáltak az egyes kifejezések vagy lapok. Érdekes összehasonlítani a kereső látogatókat a nem keresőkkel.

Beállítás
A Site Search csak abban az esetben működik, ha a kereső kifejezés a URL paraméterében jelen van. A mérést az Analytics Settings > Edit (a Website Profiles táblában) > Edit (jobbra a Main Website Profile Information táblában). A Site Search részben bepipáljuk a Do Track Site Search és a Query Parameter-be betesszük a paraméter elnevezését, amiben a kereső kifejezés jelen van.

Oszd meg tapasztalataidat!
a Site Search  nagyon sokat segíthet, hasznos és új információkhoz juthatunk segítségével. Szivesen látnám a véleményeket, mi mindenre jöttetek rá a funkció segítségével.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: látogatottság analytics

A bejegyzés trackback címe:

https://fmblog.blog.hu/api/trackback/id/tr89342362

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: perfect biotics fraud 2018.01.08. 14:46:53

Mobil függetlenítés - Mobil Függetlenítés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása