Azt, hogy mi mindent keresnek a felhasználók a weben, már korábban is tudtuk a Top Content statisztikáiból, A Site Search azonban sokkal többről szól. Nagyon könnyen megtudhatjuk például hány látogatásnál volt keresés (Visits with Search), a keresések számát (Total Unique Searches) és mit kerestek a látogatók (Search Terms).
Már maga a tény hogy a látogatók keresnek rajtunk azt jelenti, hogy a látogató hisz abban, hogy pont nálunk megtalálhatja a választ.
A látogatók viselkedése
Nézzük meg mi minden áll rendeklezésünkre, ha elemezni akarjuk a látogatóink viselkedését:
- Results Pageviews/Search - találati lapok átlagos száma. Vagyis: átlagban hányadik lapon áll meg a látogatónk.
- Search Exits - látogatók, akik elhagyták a webet százalékban. A látogató többnyire nem hagyja el a webet ha megtalálta amit keresett.
- Search Refinements - pontosított keresőfifejezések százaléka. H a látogató nem találja meg amit akar, néha pontosít a kifejezésen és megpróbálja újra.
- Time after Search - átlag idő, amit a látogató a keresés után a lapon eltölt. Ez egy nagyon orientációs adat arról, mennyire segített a látogatónak a keresés.
- Search Depth - a keresés utáni meglátogatott oldalak átlagos száma. Valamennyire ebből láthatjuk meg, mennyire elégedett a látogató azzal, amit talált.
- Start Pages - oldalak, amelyeken a látogató elkezd kereseni. Ez figyelmeztethet azokra a helyekre, ahol a látogató tanácstalan. Semmi konkrétat azonban ez a statisztika nem mond, mert nem veszi figyelembe az induló lapok megjelenési számát - a leglátogatottabb lapról általában keresnek a legtőbben.
- Destination Pages - mely lapokra érkeznek a látogatók a keresés után. Ez segíthet abban, hogy használhatóbbá tegyük az oldalunkat. Lehet hogy itt rájövünk arra, hogy melyik lapok érdemelnek több figyelmet vagy egy külön menüpontot.
- Categories - melyik kategóriákban keresnek a legtöbbször. Ez a funció akkor működik, ha a kategória neve a URL-ben paraméterként szerepel.
Beállítás
A Site Search csak abban az esetben működik, ha a kereső kifejezés a URL paraméterében jelen van. A mérést az Analytics Settings > Edit (a Website Profiles táblában) > Edit (jobbra a Main Website Profile Information táblában). A Site Search részben bepipáljuk a Do Track Site Search és a Query Parameter-be betesszük a paraméter elnevezését, amiben a kereső kifejezés jelen van.
Oszd meg tapasztalataidat!
a Site Search nagyon sokat segíthet, hasznos és új információkhoz juthatunk segítségével. Szivesen látnám a véleményeket, mi mindenre jöttetek rá a funkció segítségével.