Friss topikok

  • fingerbangs: ha az egesz vilagon -a valsag hatasara- csokken a fogyasztas, akkor meg tobb marketing koltessel a... (2009.02.20. 21:40) Marketing válság?
  • szarszemetszaralak: Szerintem nézd át mégegyszer ezt a prezentációt. Ilyesmiben helyesírási hibát hagyni a legcikibb. ... (2009.02.06. 08:16) SEO nem a keresőkben elért pozíció!
  • Longhand: Hetente fogalmazzák át ezeket a pontokat, a Google achilles-ína ez a dolog. :) Btw. technikailag ... (2009.02.03. 00:25) Linkbuilding - mennyiség vagy minőség?
  • Szűcs Attila: Erről nem is tudtam, kösz a tippet, telepítem is! (2009.01.29. 21:30) Írjatok megjegyzéseket az Analyticsben!
  • Monika F: Ahogy már megírtam Konrádnál a Seznam és Google konkurens cégek. Jól látod, a Seznam felhasználóin... (2008.03.08. 09:53) Bazi nagy cseh lagzi

FM blog - Fóthy Móni blogja

Túl sok időm írásra nem marad. Viszont ha tehetem, akkor írok. Szeretnék használható, konkrét tippeket adni azoknak, akik csak most kezdik. Ha kérdéseitek vannak, tanácstalanok vagyok, küldjétek el emailben, közzéteszem, és próbálok segíteni a megoldásban.

Szakértői minősítés

Google Individual Professional

Heti gondolat

"Nem lehet megoldani problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel csináltuk őket."

Albert Einstein

Linkbuilding - mennyiség vagy minőség?

2009.01.30. 17:35 :: Monika F

Nagyon remélem, hogy az a közönség, aki a blogomat olvassa tisztában van azzal, hogy mi a linkbuilding :-)
Amiről viszont úgy érzem írnom kell, az a linkbuilding célja és a linkek elemzése. Ezzel kapcsolatban ugyanis volt már nem egy szakmai vitám, és egyre több "SEO" cég van hazánkban, akinek a mennyiségi linkbuilding az egytlen tevékenysége.
Ezekre a cégekre még csak "nofollow" linket sem rakok ki, mert már a puszta megemlítésükkel is növelem a brandjüket :-) Azt hiszem könnyen rájuk lehet ismerni, elég elolvasni mit értenek "keresőoptimalizálás" alatt.

Linbuilding célja:
ROSSZ CÉLOK
- Abszolut értékben minél több link kihelyezése függetlenül a forrásoldal látogatottságától, tematikai relevanciától és a link vizuális elhelyezkedésétől.
- A legmagasabb GTPR oldalakról való linkszerzés.

HELYES CÉLOK
A weboldalam láthatóságának, megtalálhatóságának és látogatottságának növelése, a bizalom és brand növelése.

Milyen linkeket tudunk szerezni?
SITE-WIDE linkek
Többnyire a forrásoldal minden aloldalán (vagy egy bizonyos tematikai rész minden aloldalán) megjelennek. Ezeket a linkeket gyakran vásárolják (vagy cserélgetik) a PageRank növelése céljából. A site-wide linkeknek általában alacsony a vizuális priritásuk, többnyire a forrásoldal alján jelennek meg, ahol a felhasználóknak szinte láthatatlanok. Volt azonban példa arra, hogy egy tematikailag közel álló weboldalon vásároltak ilyen linket egy hónapra 20.000 Ft-ért, és ezbből 750.000 Ft bevételük lett - amin őszintén meglepődtem.

Katalógusokban szereplő linkek
A katalógusokban kihelyezett linkeknél gyakran érdemes a kiemelt megjelenésre előfizetni. Általános katalógusokból, amelyek említésre méltó látogatószámot hozhatnak a weboldalunkra, kevés van. Tematikailag releváns katalógusokba viszont érdemes bekerülni, az árukeresők, utazáskeresők, stb. szintén nagyon jó forgalmat generálhatnak.

Tartalomban szereplő linkek
Tartalomcserék, PR cikkek, linkek cikkek alatt - ezek hozzák a legjobban célzott látogatókat az erős tematikai relevancia miatt. A PR cikkeknél kihelyezett linkek már nem annyira kedveltek (bizalmatlanság).

Linkvásárlás
Ha már link vásárlás mellett döntünk, érdemes PPC alapon megegyezni. Gyakorta ez járhatatlan út, jobban szeretik a havidíjat bekérni. Ilyenkor is érdemes egy próbahónapban kiegyezni a linket kihelyező oldal gazdájával. A lehető legjobb megoldás az affiliate program keretein belül való link kihelyezés.

Ha már fizetünk egy linkért, vegyük figyelembe a linkből érkező látogatószámot, az időt, ameddig valószínűleg megjelenik a link az oldalon, és természetesen a bevételt, amit hozott/hoz.

Forrásoldalak keresése
A link kihelyezésével kapcsolatos érdekes oldalakat elsősorban keresőn keresztül taláhatunk: egy adott kulcsszóra jó pozíción szerepel, azaz az adott kulcsszóval erősen releváns a tartalma. Természetesen egy-egy oldalra véletlenül is rábukkanhatunk, ha érdekesnek találjuk a link kihelyezésével kapcsolatban, kíséreljük meg :-) Gondosan ügyeljük a tematikai azonosságra - hasonlóságra.

Mennyit érdemes kifizetni egy linkért?
Tulajdonképpen egy kulcsszóval dolgozunk (pl. autó - autók) ebben az esetben is. Első körben megnézem az árát AdWordsben (becsült átlagos CPC). Jelen esteben ez most 15 Ft. Ezt az árat szorzom a linkről bejövő látogatószámmal (becslés, pl. 50 látogató havonta). Az AdWords-ben tehát az 50 látogató 750 Ft-ba kerülne. Az ilyen linkért kifitzetett összeg ne lépje túl a kiszámolt összeg kétszeresét, azaz havi 1500 Ft-ért megéri megvenni.

Hogy mérjük a linkekből jövő látogatókat?
A lineket paramétezzük, és Google Analyticsben leolvassuk a forgalmat. Mérési pareméterek:
utm_source=domain, ahol a link szerepel
utm_medium=link
utm_campaign=kampány elnevezés (ez kihagyjató)
A link tehát így fog festeni:
http://www.autoportal.hu/autok/?utm_source=autok.hu&utm_medium=link

Google Analytics report:
A link látogatottsági adatait ezután a Traffic Sources » All Traffic Sources alatt megtaláljuk (keressük), pl. "autok.hu / link", vagy akár szűrhetünk a fizetett linkekre (Show: Medium és kiválasztjuk a "link" mediumot).

Tudom, hogy ez nem mindenkinek volt így érthető, akinek bővebb információra, segítségre van szüksége, írjon és segítek.

Mit érdemes figyelni?
- a linkből bejövő látogatószámot
- aktív linkek számát
- bevétel
természetesen sok mást is lehet, sőt ajánlott :-)

Jól dolgoztunk?
Nos ezt is megmérhetjük: a linkekből jövő látogatók száma/aktív linkek száma.
Minél magasabb számot kapunk, annál minőségibb linkjeink vannak, és ezzel is részben mérni tudjuk a linkbuilder hatékonyságát.

5 komment · 1 trackback

Címkék: online marketing linkbuilding liképítés

A bejegyzés trackback címe:

https://fmblog.blog.hu/api/trackback/id/tr100912805

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért Éri Meg a Külföldi Linképítés? 2009.12.26. 20:06:16

Magyarországon valóban véges azoknak a weboldalaknak a száma, ahová elhelyezhetjük linkjeinket. Azonban az internet határtalan, tehát miért ne tehetnénk fel linkjeinket külföldi oldalakra?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://longhand.hu 2009.01.30. 20:23:45

Affiliate program keretén belül szerzett linkek:

jó példa az Árukereső a kis dobozaival. Viszont nagyon keskeny jég az ilyen cucc.
Google kevés dolgot utál jobban az affiliate - és egyéb pénzzel megvásárolt - linkeknél.
:)

Monika F 2009.01.30. 21:31:48

Egyetértünk. :-)
Viszont ha szigorúan releváns tartalomra öszpontosítunk, akkor a linkvásárlás nagyon nehezen bizonyítható, és szerintem ebben nincs is semmi rossz.

Monika F 2009.02.01. 14:22:15

Úgy érzem ehhez még be kell másolnom a Google átlanános irányelveiből egy részt:

"Néhány keresőmotor-optimalizáló és webmester azonban linkeket vásárol és ad el a PageRank mutató befolyásolása céljából, figyelmen kívül hagyva a linkek minőségét, a forrásokat és ennek a webhelyekre hosszú távon kifejtett hatását. Ha valaki a PageRank mutatót befolyásoló linkeket ad el vagy vásárol, azzal megsérti a Google webmestereknek szóló útmutatójában megfogalmazott elveket, és ronthatja a webhely pozícióját a keresési eredmények oldalán.

Nem minden fizetett link sérti az irányelveinket. A linkek adásvétele az internet gazdasági életének szokványos része, amennyiben hirdetési céllal és nem a keresési eredmények manipulálásának érdekében történik."

Monika F 2009.02.01. 14:40:15

És az affiliate programokkal kapcsolatos Google irányelvek:

"- A partnerprogramból származó tartalom csak kis része legyen a webhely teljes tartalmának.
- Amikor partnerprogramot keres, olyan termékkategóriát válasszon, amely megfelel saját célközönségének. Minél inkább a webhely tartalmához kapcsolódik a partnerprogram, annál több értékes elemmel bővül a webhely, és annál nagyobb valószínűséggel kerül előbbre a Google keresési eredményeinek rangsorában, továbbá annál nagyobb jövedelmet hoz a program. Például egy, az Alpokban való túrázásról szóló, gondosan karbantartott webhelynek ajánlatosabb egy túrabakancsokat áruló céggel partnerséget létesítenie, mint egy irodaszer-forgalmazóval."

Longhand · http://longhand.hu 2009.02.03. 00:25:31

Hetente fogalmazzák át ezeket a pontokat, a Google achilles-ína ez a dolog. :)

Btw. technikailag kicsit hibás az a kivitelezés ahogy az árukereső csinálja a dolgot.
Ha linképítés - is - volt a partnerprogram célja.
süti beállítások módosítása